2018. dec 15.

Kell egy jó önéletrajz...

írta: Daddy Freyer
Kell egy jó önéletrajz...

01.jpg

 



Röviden a lényeg: muszáj egy normális önéletrajzot készítenünk, hiszen csak ezáltal várható, hogy a leendő munkahelyünkre esélyünk legyen bekerülni.

Még pályakezdő voltam, amikor elkészítettem életem első önéletrajzát, amit igyekeztem feldobni izgalmasra; legalábbis ami a betűtípust és az önéletrajzom színét illeti. Az volt a célom, hogy kitűnjek a tömegből, így minden HR-s azonnal az én önéletrajzomat akarja a kezébe venni, de a számításaimba valami hiba csúszott. Hiába volt tetszetős az önéletrajzom, valahogy nem akartak felvételi beszélgetésre behívni. Sokszor elküldtem 40-50 db(!) önéletrajzot is és ebből alig 1-2 reakció volt, azok is többnyire megköszönték a jelentkezésemet, de nem lett belőle semmi. Aztán a sok kudarc után beadtam a derekamat és egy rendkívül egyszerű önéletrajz mellett tettem le a voksomat. (Azt most nem részletezem, hogyan is jutottam el idáig, hiszen ez is egy hosszú út volt, azonban ez az önéletrajzom "megújítása" rendkívül kifizetődő lépésnek bizonyult utólag. 

Innentől kezdve 10 elküldött önéletrajzra 3-4 választ kaptam; néha több helyre akartak azonnal felvenni és többet vissza kellett mondanom. Hozzáteszem, hogy középiskolai végzettséggel, szakma és egyéb szakirányú végzettséggel nem rendelkeztem, így külön öröm volt számomra, hogy ennyi helyre kellek hirtelen. Az azóta eltelt másfél-kettő évtized alatt egy s mást még finomítottam az önéletrajzomon, de az alap megmaradt.

Sajnos sok olyan emberrel találkoztam, akik úgy jártak, mint én régen, és valahogy nem akart nekik összejönni a felvételi beszélgetésre való behívás. Természetesen vannak olyan munkahelyek, ahol ilyen nincs is, egyszerűen látatlanban behívnak szinte mindenkit azonnal dolgozni, annyira hiányzik a munkaerő azon területről, de ilyenkor is illik egy normálisnak nevezhető önéletrajzot csatolni a jelentkezésünkhöz. 

Summa summárum jelen írásomhoz csatoltam egy egyszerű, formailag letisztult önéletrajzot, amit otthon átírhatunk magunknak és ezzel már bátran jelentkezhetünk is a meghirdetett állásra. Az alábbi linkre kattinsunk és jelentkezzünk a számunkra ingyenes álláshirdetési oldalon, hogy rátaláljunk a megfelelő állásajánlatra:
https://talentuno.com/jobs/job-title#VFP6096

oneletrajzminta01.jpg

oneletrajzminta02.jpg

Szólj hozzá

önéletrajz munkahelyváltás állásokazonnal budapestiállás állás nyelvtudással